Hyggelig vuggestue med 20 børn i Centrum af Aalborg

Nære relationer giver tryghed

Tryghed for barnet skabes gennem mødet med nærværende voksne. Vi guider, krammer, leger, trøster, griner, tumler og går på opdagelse sammen. Kontaktpædagogen har det primære samarbejde med familien og et særligt øje for barnets trivsel og udvikling. Alle voksne tager naturligt ansvar for den gode stemning.

Barnets verden udvides, når vi voksne sætter ord på følelser, oplevelser og handlinger. Barnet guides af den voksne, øver sig og mestrer gradvist mere og mere. At understøtte barnets selvhjulpenhed har høj prioritet i det daglige arbejde med børnene.

Indretningen inviterer til fordybelse

Fleksible læringsmiljøer giver mulighed for fordybelse i aktiviteterne. Alrummet er husets hjerte med plads til fysisk udfoldelse. I Krea skabes kreative udtryk og på Stuen er der plads til leg og rolige stunder. Vi justerer løbende på indretningen, så den tilgodeser den aktuelle børnegruppe.

Relations- og aktivitetsgrupper danner rammen for små fællesskaber, hvor børnene får øje på hinanden og venskaber spirer og gror.

Udelivet leves i gårdhaven og på ture i nærmiljøet. Vi har adgang til en kolonihave i gåafstand fra vuggestuen.

Fakta om vuggestuen

Vuggestuen åbnede 1. november 2019. Vi holder til i hyggelige, nyrenoverede lokaler, der ligger i tilknytning til plejehjemmet Annebergcentret. Vi har plads til 20 børn i alderen 0-2 år.

Man er altid velkommen til at ringe og aftale et besøg i vuggestuen. Gårdhaven må også benyttes til leg uden for åbningstiden.