Årets gang i vuggestuen udvikles i fællesskab

Fødselsdage fejres i børnehøjde

Fejring af barnets fødselsdag foregår med flag og fødselsdagssang i barnets spisegruppe. Flaget sættes frem i garderoben med et skilt, der fortæller hvem fødselsdagsbarnet er. Et foto fra dagen kommer med barnet hjem som minde.

Højtider markeres og årstider følges

December måned står i julens tegn med juleklip og hemmeligheder. Vi pynter op, bager duftende peberkagehjerter og synger julesange. Vi inviterer forældre og søskende til julestue.

Påsken markeres med påskeklip. Vi sår karse og maler påskeæg.

Til fastelavn kan børnene være klædt ud hjemmefra, hvis I/de har lyst. Vi laver fastelavnspynt, slår katten af tønden og synger fastelavnssange.

Forår betyder liv i gårdhaven med plantning af blomster og krydderurter. Børnene er med til at så og vande blomster og bærbuske. Hen over sommeren nyder vi smagen af de dejlige bær.